Tuesday, January 15, 2013

Tikus!!!!

Ntahla.. Aku skrg dok alternate, weekday keje Kuala Trg.. Weekend balik family home in Kerteh.

Rumah aku weekday ni mmg aku perasan ada tikus sekor suka dok bertenggek atas birai tingkap dapur. Ya la, rumah teres setingkat.. Dia senangla keluar masuk. Aku cuti bersalin 3 bulan nih, agak dia bawak geng la tgk xde org.

Semlm discover sarang dia dalam kotak master bedroom. Ngong sungguh. Dah berjangkit master bedroom tu. Takut aku esp baby kecik lagi.. Satu lagi dia kencing and berak merata.. Takut plak penyakit kencing tikus, nauzubillah. Kena decontaminate esp Hannah nanti mesti dah nak merangkat etc.. Huiii nauzubillah..

2nd.. Mmg aku kena buangla barang2 dalam 2nd room aku nih. Mmg lebih pada store dari time aku dtg dr KL dulu. Yg dlm kotak tu dah 5 tahun x terbuka hehe.. Aku tak tau pun isi apa.. Rasa baju2 masa aku slim dulu ahaksss..

Skrg susah nak recycle lagipun. Kita takde cam salvation army blah Amerika n Australia yg suka benda2 camni for charity ngan recycling. Stakat ni yg berharga aku post dalam Mudah jekle. Dulu aku gila novels, skrg agak kena start letgo dah la.. Esp yg seksi2 tu, x sesuai my Hannah nk baca bila dia besar nanti. Ops, agak by that time juz ebook je la kut.

Huhuhu 2013.. My year of decluttering insyaallahh...

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment