Monday, January 12, 2015

Resepi Kuah Laksa Atkins

Huhu.. baru cilok dari FB KDA.. nak buat la jugak cz aku pown suka makan laksa.. buat stok seminggu terus.. laksa makin lama makin sodap... nanti le aku buat and ada gambo aku edit balik.. saja letak sini senang aku nak cari resipe ni balik kuikuikui...

Ikan 4 ekor rebus ambik isi je
(Tulang ikan tu blend n tapis ambik pati ikan tu)
Bawang besar separuh je
Cili padi je 4 tangkai
Semua ni di blend..
Lps tu rebus air masukan bahan yg di blend td..daun kesum n asam keping...garam tu je

4 Feb 2015


OK.. semalam dah try buat just aku buat sket jek..

Ikan 2 ekor (patut tulang blend and ambik pati but aku tak buat maleh)
Bawang merah satu (Bawang besar tak beli cz DA ni kan kalu boleh no bawang)
Cili padi 2 tangkai
Daun kesum setangkai

.. blend bahan2 di atas dengan sket air
.. rebus air... masukkan bahan2 diatas.. daun kesum (aku boh 4-5 tangkai).. garam sket.. asam keeping (aku boh 3)..

Result macam kat atas cam menggelegak tu.. aku rasa next time aku nak boh setangkai cili kering la for colour.. ni pucat sket kuah dia...
.. rasa.. so so la.. aku rasa mine ni kurang garam sket
.. aku buat semalam.. so pagi tadi pack untuk makan diopis.. huhu not bad la pulak hari ke 2.. patutla orang kata laksa ni lagi lama lagi sedap..
.. sedap jugak jz boh telor sebijik dua.. boh racik-racik timun jepun
.. for me.. hehe next week boleh buat la.. sedap gak masam2 gitu.. hilang boring makan telor ;)



No comments:

Post a Comment