Sunday, February 1, 2015

Nugget Ayam Atkins

Pehh.... sementara semangat berkobar2 nak Atkins balik ni.. so akan menarai2 resepi2 Atkins dalam KDA.. huhu terliuq nak buat kek Atkins.. pasni kut dah alang2 ada cupcake maker tu.. tak try lagik pun...

Anyway.. nugget ayam Atkins...

2 bijik telor
2 ketul isi dada ayam
Seulas bawang
Garam suku sudu
Lada hitam ikut suka.. aku boh dalam stengah sudu kut...

Blend sampai kasar2.. sedap sket rasa ayam...

Kukus 15 mins sampai kental.. huhuhu kali ni baru boleh try stim menggunakan pemanggang ajaib Ikan aku tu.. pehhh perfecto...


So.. siap kukus... bau sedap la pulak.. abih suku aku makan hahahaha.. panas2 sodap makan begitu sajaa... lepas ni aku rasa aku akan buat 3 dada ayam sekali masak... dinner akan jadi nugget stim camni.. balance wat breakfast lunch the next day.


Tu citer semlm tu.. buat dinner suku nugget nih... pastu pagi tadi.. potong2 nak buat saiz nugget ke saiz chicken finger (aku rasa next time aku buat finger jek.. senang sket)... ambik telor sebijik.. pukul2.. celop.. gorenggg..

Pehhh... serius senang jugak resepi nak.. boleh buat lagi jz perhaps tambah sayur sket - daun sop ke..

Hehe.. syiok pulak.. juz nak try buat kek Atkins plak pasni.. dah alang2 ada stevia kan.. aku plak suka benda2 manis nih.. huhuhu..next!

No comments:

Post a Comment