Wednesday, December 18, 2013

Azam 2014

Lama dah tak mengupdate.. tak berdiet actually so berat ballooned, my bad..

Anyway... 2014 fast coming in.. my adik pun dah nak kawin so she wont be able to babysit for me.. and my bambam Hannah is a girl so aku amat cuak pulak nak hantar rumah pengasuh... so, aku decided hantar kat my mom's.. still gaji my sis til dia kawin.. and til my mom naik haji tahun nih..

Besides aku pun decide nak bersara awal starting 2015.. a year to go.. so macam semua fall into place...

Pasni.. I will be alone.. takde benda nak buat so 2014...
1) Start gaya hidup sihat... petang2 start jalan padang opposite Mydin Ganu
2) Mlm2.. baca Quran a few pages.. try khatamkan in a year insyaallah.. mana la tau kena jadi cikgu gentian ngajor anak baca Quran plak lepas bersara.. takkan maknye nak tersangkut-sangkut ye idok..
3) Malam2.. gotong royong kat rumah.. kena start buang2 barang as well as pack baju2 untuk didermakan.. at least 4 days per week, akan takde istilah saying cz after a year, I will unleash the house
4) Start recycling... barang2 plastic yg boleh recycle and kertas2 akan disegmentalised n boh kat tong sampah cantik2 so that org yg kurang bernasib baik yg aku tgk mmg selongkar sampah akan senang ambik and jual kat recycler RD Papers tu..
5) Barang lepas segregate yg betui2 perlu jek aku akan bawak ke rumah Kerteh... hope that would be 20% jek from my all.. peti sejuk.. barang letrik n baju yg elok2.. yg tak elok perhaps akan didermakan...

Hurmm.. that's my plan for 2014.. harap my place will be spick n span.. 50% at least gone.. as well as my weight to be at least 10kg lighter at 72kg.. cara.. senam and makanan sihat...

Think I need to do Atkins again... and I will need to buy the Phillip Air Fryers la... dah dapat duit kutu bulan ni RM600 okla kan... aku baca not bad review dia so pasni panggang jek ler.. salmon n salad.. perhaps I will do lunch n dinner terus with the air fryers tu.. insyaallahh..

No comments:

Post a Comment