Tuesday, August 9, 2011

Start RxLite As Sahur

Alhamdulillah semalam start protein balik. Just need to incorporate sayur2 la.. Hurmmm.. Tomato ke kan.. Tak sempat cz balik kedai dah nak tutup..

Anyway, ok la kan..

Hari ni start on RxLite as sahur.. Aku baca2 dia nih pengganti makanan.. So, ade lagi 10 paket.. Aku aim nak abiskan la posa nih and hope it will boost my metabolisme..

Hope la aku teruskan amalan posa.. Ya la first to diet.. But actually it is good for me to kawal makan.. If not hape2 ntah aku makan.. More nafsu than keperluan..

As starter, Syawal nanti aku puasa sunat dulu.. Sebab banyak rumah terbuka so.. Nanti terpaksa plak buka posa.. Bulan 10 start puasa ganti.. Then weekly puasa Sunat Isnin Khamis.. Rasa should be can do tu..

Tgk gambar lama2.. Aku besar rangka but still looks nice.. Now I am obese at 82 pun.. Got another 20 kg to loose. I am for 72 first, 10 kg more.. Insyaallah..

Also, I need to start masak2 la apa2 yg patut cz I need protein as well as start to cook.. Insyaallah..
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment