Tuesday, November 2, 2010

Puasa Ganti 1

Hari ini hari Rabu.. Ngan hari puasa ganti aku yang pertama dari 8 hari yg aku tuang.. Hahaha beza betui dari zaman ngandung.. Kimi full ngan Haikal 1 day.. Tu pun sebab kena minum air gula..

Anyway.. Sebab utama posa of course la cz nak ganti.. Equally important untuk jaga my food intake.. Tanak sebab mulut badan binasa.. Dah la skrg dah 82 kg.. 20kg overweight.. Sama dengan berat Kimi.. Pasni jugak Isnin & Khamis nak puasa.. Kalu 6 hari sebulan posa (seminggu haid kan) x 12 dah 72 hari aka 2 bulan puasa.. Campur Ramadhan sebulan.. Dah 3 months aka suku year kurangkan makan.. Boleh kurangkan makan.. Better my health as well as jimatkan duit makan.. Insyaallah..

Aku really risaukan my kesihatan niii.. Takut nanti diabetes la.. Jantung la.. Strok la.. Kanser la.. Nauxzubillahhhhh..

Dah le baju ketat2.. TShirt biasa aku dah tak leh nak sarung yg usual L or hatta XL pun.. P IDFR p Taman Melawati beli TShirt tempat otang betui2 besar..

Think my unconttrollable weight maybe cz of my flactuating Tyroxine intake la.. Yg naik banyak tu time aku tak tgk pun my intake lepas lahirkan Haikal.. Tu yg bila check borderlina low.. Sebulan lepas aku makan 2 biji.. Botderline high.. Ni kena makan sebijik plak.. Takuy bordrline low balik abisla naik balik.. So I need to control my intake.. Agak kena abiskan my Herbalife gak la at least untuk bersahur I use that.. Hmmm its a plan la.. Naper time posa aku boleh skrg takleh plak kan.. Insyaalllahhh..

No comments:

Post a Comment