Tuesday, December 27, 2016

My Brand New Huawei P9 😁

My first ever post by my p9 :)
 
 
Hahaha.. ni aku post by desktop. Adjusted sket gambar cz via phone mmg lawa gilos la seriously but besaq. Suka suka suka...
 

Ni la my brand new Huawei P9 captured by my Samsung J7 setia yg dah terpecah dah sket screen protector dia tuh.. aku yg jatuhkan masa kat Farm in the City aritu huhuhu...

Best la... ada a few la yg aku tak berkenan.. 1) navigation dia tak semudah Samsung yg ada butang kat bawah tu... 2) kedudukan on button and volume dia terbalik dengan Samsung 3) adeh.. dia punya power inlet pun lain so takleh la aku guna dengan my Samsung.. but dia bagi extension if nak guna charger Samsung lama boleh la guna extention tu.. yg tu tak convenient cz all other devise skrg (dlm 4 hehe) semuanya Samsung..

Yang aku suke..
1) Skrin resolution dia mmg cantik abih la.. dengar Leica? Actually aritu ada staff beli... banyak jugak kelebihan Huawei ni.. beauty mood bagai.. auto focus la.. selfie pun lawa.. adehh.. aku ni jenis ambik gambar biasa je so tak brp penting fungsi dia tu
2) Memory 32mb mung.. and Ram 3mb.. Ram ni dia bagi kita monitor aka icon segiempat kat bawah tu.. kita boleh tutup app bila nak Ram lebih. Aku suka yg memory 32mb tu cz dulu ingat J7 16 tu dah cukup tambah 16 SD kad.. setahun pakai dah 94% aadeh.. jenis banyak ambik gambar n install game for the kiddes huhu.. still aku nak beli lagi SD kad 32 kut pasni... at least biar tahan sket memory tu..
3) Ada auto update la.. eg masa kat Samsung aku ada my own google acct... yg ni dia auto update la.. pehhh besttttt.. mcm hp lama pakai balik.... esp yg aku dah bayar kat eg iQuran tu.. perghhh ni berbaloi2.. takyah kena beli balik
4) Dgr bateri tahan sehari. J7 aku dah half a day kena power up. Banyak sangat whatsapp grup kut huhuhu...

Tu je kut. Ingat J7 as standby and hp for Hannah. Yg ni purely for work. iQuran.. Game jz nak bubuh Zombiee2 je rasanya.

OK tu je kut. Ciao chin ciao.
 
 

No comments:

Post a Comment